hits

Rise & Shine på yoga

12.02.2015 - 15:34 Ingen kommentarer

 

 


 

 

 

 

 

 

Å starte dagen med yoga er utrolig godt for kropp og sjel.  Jeg er stiv som en stokk. MEN du trenger ikke være myk for å gjøre yoga. Alle har godt av dette. Det sier seg jo selv. Yoga is the mother of all sports. 

Jeg tar 10 solhilsener hver dag før jobb for å mestre stresset som venter meg, men en hel yogatime er noe annet. Mye bedre selvsagt!

Det er viktig å trene variert. 

 Ensformig trening sliter på kroppen og øker risikoen for skader. Lag en treningsdagbok  der du veksler mellom intervall-,teknikk-, styrke-, og utholdenhetstrening.  

Lag en treningsplan som er realistisk og gjennomførbar!  

Slik ser min treningsukeplan ut fram mot Birken: 

Mandag: Bikram yoga: For å tøye ut og styrke topplokket

Tirsdag: 2 mil på langrenn

Onsdag: Styke på Sats

Torsdag: 2 mil på langrenn

Fredag: Tacoparty!

Lørdag: 4 mil på langrenn

Søndag: 3-4 mil på langrenn

( Til info: Det kan være uker jeg ikke klarer å holde alle timene.)

Som dere kanskje vet er jeg i oppladning mot Birken. Fram mot rennet trener jeg seriøst, men til påske skal jeg på retox. Juhuu!

I dag var jeg på yogatime med en herlig gjeng: Gitte Witt, Celine Aagard og Lise Karlsnes mm. Vibeke Klemetsen, min yogaguru, holdt timen og introduserte samtidig hennes nye sommerkolleksjon fra Run & Relax. Fargene er som godterier. Pene pasteller i sømløse myke klær. Selv bruker jeg merket når jeg også skal fly langdistanse. De er så myke mot kroppen!

Jeg er stor fan av Vibeke. Det er ingen statshemmelighet. 

Tusen takk for en utrolig fin start på dagen!

 

 




 

Foto: Emilie Johansen og Sara Johannessen

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar